Főoldal  Linkek  Fórum  Tagok  Hír beküldése  Statisztikák  Oldaltérkép  Naptár  Rólunk  
 
 
Kezdőlap
Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ Regisztráció ]
[ Elfelejtett jelszó? ]

Fórumok
Apokalipszis Pónilovasai - Szeged -> Fórumok -> Wastelands
Nincs előző téma | Nincs következő téma  

 wastelands házi szabályok

Moderátorok: DrCsernus, Csubissimus, Balambeer
Szerző Üzenet
Balambeer
2011 máj 09, 06:55 PM
Regisztrált 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
A Wastelands az új jelölt az általunk használt sci-fi skirmish rendszerre.
A szabályok innen letölthetők:
http://s1.zetaboards.com/Post_Apoc_Wargames/topic/4047419/1/
Mivel az alapszabályok kissé puritánok, házi szabályokat fogunk bevezetni. Elsősorban ezek megbeszélésére és összeszedésére nyitottam ezt a topicot.

Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
Csubissimus
2011 máj 09, 08:36 PM
Regisztrált: 2011 ápr 19, 09:09 PM
Lakhely: Szeged
Üzenetek 480
Okés, mondom az ötleteimet :)

Out of ammo - ha lövésnél to hitre 1-est dobsz, akkor kifogyott a tár; újratölteni 1 action pointos cselekedet; nehézfegyvereknél (heavy machine gun, rakétavető, aknavető stb. ) ha van talpkontaktban töltő, akkor ő 1 action pontért tárazhat, ha nincs, akkor a kezelő 2-ért

Firing into melee - ha közelharcban álló ellenséges modellt akarsz lőni, először meg kell dobnod egy módosítatlan to hitet, ha megvan akkor az ellenfélre, ha nincs akkor a baráti modellre dolgozod ki a lövést -1-el

Füst/gázfelhők - szabálykönyv szerint, annyi különbséggel, hogy 1-re eloszlik, 2-3-ra helyben marad, 4-6-ra szóródik d6"-et

RPG blast radiusát vegyük ki, ha nem járműre lő, azt -1-el

Sentry - 2 AP-ját bárhogyan elhasználhatja, reakcióként az ellenfél akcióira, ha kör végén még sentry-n van, akkor következő körben is azon maradhat. Ha következő körös aktivációja előtt csinál valamit a sentry pontjaiból, akkor aktiváltnak számít. Ha nem , akkor rendesen cselekedhet.

Aktiváció - kártyás módszerrel (minden modellt egy lap képvisel, ezeket bekeverjük, majd egyesével csapjuk fel őket és abban a sorrendben következnek
+
nehézfegyvereknél töltő és kezelő talpkontaktban van, egyszerre aktiválódik

Under fire - minden alkalommal, amikor valakire lövést adnak le, az kap 1 under fire jelzőt. Ezeket szépen gyűjtögeti a delikvens. Ha rá kerül az aktiváció sora, dob minden jelzőre egy morale checket, amit megdob, az lekerül. Minden maradék jelző -1-et ad a lövéseire, 3 esetén pedig vagy lehasal (fedezékben, hogy ne lássák), vagy a basic movementjét mozogja a legközelebbi fedezék felé.
"Fortuna audaces iuvat!"
Vissza az elejére
E-mail küldése
Balambeer
2011 máj 10, 01:29 PM
Regisztrált: 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
Milyen Morale checket?
Az erre adott valasz fuggvenyeben lehet hogy az utolsora mas javaslatom lesz, amugy a tobbi OK.
Ezen kivul:
A romokon, nehez terepeken valo mozgast, akadalyokon valo atugrast kellene valahogy kezelni, sztem ez is meg adna egy plusz mokat a dolognak.
Elsore annyi lenne az otletem, hogy bevezethetnenk egy uj akciot, amivel fel- at lehet maszni dolgokra mondjuk 1 pontert. Viszont hogy kicsit viccesebb legyen a dolog, lehetne valami randomizalas. Mondjuk hasraesik egy akadaly atugrasakor (prone), vagy a romos terepen nem tud tovabbmenni/beszorul es abban a korben nem mozoghat tobbet... vagy valami ilyesmi.

Emellett meg az a javaslatom, hogy ha az egyik fel visszavonul, akkor a visszavonulast is le kelljen jatszani, azaz le kelljen vinni a nepet az asztalrol. Mondjuk ez ne feltetlen legyen ervenyben, ha nem onkent vonul vissza.
Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
Csubissimus
2011 máj 10, 05:01 PM
Regisztrált: 2011 ápr 19, 09:09 PM
Lakhely: Szeged
Üzenetek 480
Morale check:
A faction-nél leírt célszámra dobott check. Pl. mutánsoknál 5+, vagyis ha 3 under fire jelzőt kap, akkor a köre elején 3 db 5+-t dob. Ami marad, annak elszenvedi a hatását.

Visszavonulás is tetszik.

Terep-mozgás szabályokon még gondolkozok.
"Fortuna audaces iuvat!"
Vissza az elejére
E-mail küldése
Balambeer
2011 máj 10, 08:10 PM
Regisztrált: 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
Áhhh, az a morál :-)

Kérdés1: akkor kap countert ha rálőnek, vagy akkor, ha eltalálják? Sztem nem egyértelmű a válasz, mert ha mondjuk vki Heavy Coverben áll, akkor nehezebb eltalálni, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy ha 40-en lőnek rá, ne akarná behúzni a nyakát... Erre két lehetséges megoldási ötletem van:
1: ha rálőnek 1 counter, ha el is találják, 2 counter
vagy
2: ha fedezékben van, automatikusan "megdob" 1 morale check-et, ha Light Cover-ben áll, 2-t ha Heavy-ben

Kérdés2: folyamatosan gyűjti a countereket amíg nem semlegesíti, vagy csak a következő aktivációjáig?
Azaz: rálőnek Gézára, bekap 3 countert. Az aktivációjánál semlegesít 2-t, marad 1. Köv körben nem lő rá senki. Amikor újra ő jön, megvan az az 1 counter-je? Sztem mindkét verzió indokolt lehet:
- Megtartja, mert nagyon összeszarta magát: amíg meg nem dobja a morálját nem semlegesíti a countert
- Nem tartja meg, mert a legutóbbi körben senki nem lőtte, úgyhogy nem zavarja semmi a cselekvésben
Én amúgy az utóbbira szavaznék.
[ Módosítva 2011 máj 10, 06:11 PM ]
Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
Csubissimus
2011 máj 10, 08:59 PM
Regisztrált: 2011 ápr 19, 09:09 PM
Lakhely: Szeged
Üzenetek 480
Köre végén elszállnak a nem semlegesítettek, én úgy gondoltam.

Covert én úgy gondoltam, hogy nem ad erre pluszt. Elég, hogy nehéz eltalálni :)
Ja és jelzőt én adnék, függetlenül a találattól.
"Fortuna audaces iuvat!"
Vissza az elejére
E-mail küldése
Balambeer
2011 máj 11, 12:53 PM
Regisztrált: 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
Ez így király. Esetleg még annyit, hogy ha el is találják, akkor automatikusan prone? Vagy az már durva?
Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
Csubissimus
2011 máj 11, 06:57 PM
Regisztrált: 2011 ápr 19, 09:09 PM
Lakhely: Szeged
Üzenetek 480
Hát azt így játszottuk. Vagyis ha eltalálják és nem dobod meg a to kill-t, akkor automatikusan prone.
"Fortuna audaces iuvat!"
Vissza az elejére
E-mail küldése
Balambeer
2011 máj 11, 09:07 PM
Regisztrált: 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
Vágom hogy így játszottuk, és OK. Akkor összefoglalva:
Rálőnek: countert kap
Eltalálják (de nem pusztul meg): prone (és kap countert is)
Amikor legközelebb aktiválódik, minden counter-re morált dob, ahányat ront, annyi minuszt kap a lövésére az adott körben, a counterek eltűnnek.

Erről eszembe jutott még valami: lehessen már prone állapotban is mozogni (kúszni): mondjuk fele tempóban? Vagy fixen 1"?
[ Módosítva 2011 máj 11, 07:08 PM ]
Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
Csubissimus
2011 máj 11, 09:24 PM
Regisztrált: 2011 ápr 19, 09:09 PM
Lakhely: Szeged
Üzenetek 480
Szerintem lehessen mozogni, fele mozgást.
"Fortuna audaces iuvat!"
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2011 jún 20, 07:10 PM

Üzenetek 705
Ami az eddigiekben felmerült:

Szóródásra kellene valami szabályt kitalálni, mert elég extrém dolgokat tud produkálni a rendszer.

Erre azt találtam ki, hogy mivel tudjuk azt az alapvető szabályt, hogy robbanóanyag nem vész el, csak mást öl meg, ezért az alapkönyv-féle "nem talál, akkor nem történik semmi" szemlélettel szemben szóródna random irányba fix 2d6"-et, amiből semmi nem vonna le, mert ha ügyes a kezelő, akkor eltalálja a célt, ha nem, akkor meg már egyáltalán nem számít, hogy mennyire ügyes, úgyis mellément. (Esetlegesen besült robbanóanyag-szabály: Ha a szóródásdobásra dupla jött ki, akkor a dobott távolságnál becsapódik a rakéta/gránát/stb., viszont nem robban fel, hanem ott marad a lövedék, amit egy kis counterrel jeleznénk, és ha valaki a 2"-es körzetében halad el, akkor dobni kell rá, és 6-ra felrobban)

Még azt találtuk ki szóródásnál, hogy vannak olyan tereptárgyak, amiken egyszerűen nem tud átszóródni dobott/kilőtt dolog (pl. fal), ezért ha arrafelé szóródik, akkor ott robban. Ez mondjuk kibaszás azokkal szemben, akik házban vannak, és egypár kérdést is felvet (pl. mi van, ha házban lévőkre dobálok Molotov-koktélt, mert itt mi is használtuk minden irányba a szóródást, falakat, stb, ráadásul eléggé össze-vissza), de alapvetően jogos volt.

Ami még felmerült, hogy a fedezék adhat valami bónuszt robbanás ellen. Én nem tudom, annyira nem mélyedtem el a dologban, de érthető, hogy a repeszeket, tüzet fel tudja fogni egy fal, viszont a légnyomásváltozást nem, tehát végülis van alapja, hogy mondjuk amennyivel módosítja a to hit-et, annyival csökkenti a fegyver erejét a fedezék.

Illetve nekem ami nem szimpatikus a rendszerben az az, hogy nagyon hullik minden, és nagyon nem lehet számolni a figurákkal, mert ha eltalálják, akkor kicsin múlik, hogy túléli-e. Erre azt találtam ki, hogy mi lenne, ha hasonlóan kezelnénk a dolgot, mint a BB-ben, hogy van a hason és a háton fekvés cucc. Ha mondjuk egy blast veri le, akkor hátrafekszik, és egy akcióból fel tud kelni, ha viszont meglövik, hasrafeküdne, és a továbbiakban dobni kellene rá:

1 - Elvérzik, meghal
2-5 - nem történik semmi
6 - magához tér, és a hátára fordul

Illetve ha újra meglövik/ütik, akkor azonnal meghal. Kicsit visszafogna a rendszeren, de szerintem nem a játszhatatlanságig. (Plusz esetleg be lehetne hozni extra cuccnak medpack-et, amit ha használnak, akkor +1-et ad a dobáshoz, de 1 AP-be kerül használni)
[ Módosítva 2011 jún 20, 05:12 PM ]
Vissza az elejére
E-mail küldése

Ugrás:     Vissza az elejére

Minden védjegy ˆ a tulajdonosaiké, minden más tartalom ˆ e107 powered website.
e107 ˆ e107.org 2002/2003, terjesztve a GNU GPL licensz alapján.
fiblack3d theme by jalist ported from original theme by xtreme, 6ig.com, released with permission.
2024 május
Nincsenek események a hónapban.

HKSzeCsPSzoV
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Számláló
Ma: 0 (egyedi:0)
Összesen: 3378101 (egyedi:3360836)
Legtöbb: 6116 (egyedi:5933)
Oldal létrehozási idő: 0.2715 másodperc.