Főoldal  Linkek  Fórum  Tagok  Hír beküldése  Statisztikák  Oldaltérkép  Naptár  Rólunk  
 
 
Kezdőlap
Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ Regisztráció ]
[ Elfelejtett jelszó? ]

Fórumok
Apokalipszis Pónilovasai - Szeged -> Fórumok -> WW 2
« Előző téma | Nincs következő téma  

 OWW 2

Moderátorok: DrCsernus, Csubissimus, Balambeer
Ugrás az oldalra -1-2 Következő
Szerző Üzenet
Balambeer
2012 febr 19, 07:27 PM
Regisztrált 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
Azt hiszem, hogy szükség lesz erre a témára :)
Első néhány észrevétel:
- Pinned modell CSAK felállhat amikor parancsot kap
- Kör elején be kell jelenteni (laphúzáskor), hogy a jármű és a rajta szállított modellek együtt vagy külön fognak parancsot kapni (persze nem kötelesek leszállni a járműről vagy bármit csinálni ahogy én kivettem)
- Ki kellett volna dobni a Damage-et a Crew-ra is amikor a járműtalálatnál "3 Crew" volt az effektben, nem automatikus KIA
- Ha a szállított utasok elbukják a Steady Nerves Testet (amit minden alkalommal dobniuk kell amikor nehézfegyver találja el a járművet), akkor le is kell szállniuk amellett, hogy Pinned-ek

Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
DrCsernus
2012 febr 20, 02:33 AM

Üzenetek 705
A témára már én is gondoltam. Hát igen, a járműszabályokkal kapcsolatban még van tanulnivaló :D
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2012 febr 26, 12:33 PM

Üzenetek 705
Közben olvasgattam, és én is találtam egy-két érdekességet:

- Light Machine Gunnak kell Assistant, ami azt jelenti, hogy move and fire estén (ez játékban gondolom az assault lesz) ha nincs talpkontaktban vele másik modell, akkor feleződik a RoF (fegyvertábla felülírja pl. a DP-nél)

- Géppisztolyoknál nem automatikus a -1 Dam, ez is a fegyvertáblából olvasható le (MP-40-nél van, PPS-nél nincs)

- Járműből Assault distance-ig nem kell kibújnia a commandernek

- Járműnél a lőtávokat csőtorkolattól a célpont legközelebbi pontjáig mérjük

- Ambush Camouflage nem javítja fel a light covert mediumra, csak annyit ad, hogy 25% rejtettségnél már covernek számít és -10 cm az awareness táblán.

- Steady Nerve Test-re nincs módosító, az mindig a Training-re megy

Plusz nézegettem a sereglistámat, és mivel a tank company tud hozni opcióként gyalogosokat, így ki tudom kerülni a command squadokat, úgyhogy írtam egy 3500 pontos listát assault squadokkal, adok nekik még egy lehetőséget. Valamikor egy 3500 pontos nagy csata?

Illetve amit nem értek, az az, hogy T-34/76-hoz lehet venni 100 pontért medium armort, alapbólviszont nincs a karakterisztikái között semmilyen armor, tehát biztos nem light. Akkor ez azt jelenti, hogy az alap armor az +0/+0, a medium armor pedig csak annyit ad, hogy szemből +1?
Vissza az elejére
E-mail küldése
Balambeer
2012 febr 26, 01:50 PM
Regisztrált: 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
Az Ambush Camo a Wood, Cultivated Field és Ruined Buildingnél ad covert úgyhogy szerencsére nem játszottuk rosszul, de pl ezek szerint sövény mögött nem fogja adni.

A 3500 pontot majd meglátjuk, benne vagyok, csak kérdés hogy tudok-e akkora értelmes sereget csinálni. Valószínűleg off-table artillery-vel meg ilyenekkel igen.

És kicsit kutattam lőtáv témában:
Sztem a játékban 1 cm durván 1m legyen a számolások szempontjából, ez kb reális is.

Először az egyszerűbbek:
Panzerfaust effektív lőtáv 60m, Bazooka/ Panzerschreck effektív lőtáv 150m. Szerintem ez tisztázza a dolgot, bár nekem az a véleményem, hogy mivel attól még ugyanúgy el kell találni a célpontot, így vissza kéne hozni ezekre a fegyverekre a szokásos Close-Normal-Extreme módosítókat.

Az SMG-k kicsit nehezebb kérdés, de a következőket tudtam meg:
Puskák (pl Kar98K, Mosin-Nagant) effektív őtávja kb 500m. Thompson: 50m, MP40 70m PPS 150m(!). Ugyanakkor a tűzharcok döntő része 300m alatti távon zajlott egyszerűen azért, mert egy átlag katona egy fedezékben vagy mozgásban levő ellenséget ekkora táv fölött tuti nem talál el (nem is nagyon látja nyílt irányzékkal). Ezért a puskák lőtávja sztem reális. Így az SMG lőtávja viszont röhejes (mármint az OWW szerint). Persze nyilván nehéz célozni, szóval azért sztem 150m-ről nem sok mindent talál el az ember egy PPS-el... Szóval a javaslatom egy 15-30-60-as távolság az SMG-kre.

Vélemények?
Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
DrCsernus
2012 febr 26, 05:03 PM

Üzenetek 705
Ambush Camo-t újraolvastam, így már érthető.

3500-ra úgy gondoltam, hogy Csubi is mondta, hogy tud adni cuccot, azzal szerintem meglenne, de majd úgyis meglátjuk (Esetleg Csihinek lehet még kölcsöncucca, őt lenne még érdemes megkérdezni)

Shaped charge-okat ha rendszerileg nézzük, végülis van close range-ük (10 cm-en belül fix +1), úgyhogy ez benne van. Viszont a szabálykönyv érdekesen fogalmaz ("In game terms, shaped charge weapons do not get a +1 to hit at close range with an Ambush Order, but nor do they have the -2 penalty when firing at extreme range: for this reason we have only shown normal range in the Weapons Table."). Ezek alapján akkor bármilyen messzire lehetne velük lőni mínusz nélkül, de akkor meg a normal lőtávnak nincs értelme. Ha viszont csak normal range-ig működnek, nekem még emészthető (nem voltak ballisztikailag túlcifrázva ezek a cuccok).

SMG lőtáv nekem még elfogadható, nyilván hátrányban vannak messziről egy puskával és MG-vel felszerelt osztaggal szemben, viszont közelről ezt behozzák (feltéve, hogy eljutnak odáig. A 60 cm-es extreme range meg kis géppuskákat csinálna belőlük (9 fős assault squad ugye odalőne 60 cm-re 27-et 9-es célszámra). Szerintem próbáljuk ki, hogy nagyobb pontszámból hogy használhatóak (transporttal, stb), esetleg sűrűbb terepen, utána gondoljuk át. Nekem ami airsoftos tapasztalatom van hasonló lőtávval, az alapján nem érzem annyira durva korlátozásnak ezt a lőtávot, főleg tankon utazva (nyilván a rendszer se arra találta ki őket, hogy gyalog sunnyogjanak)
Vissza az elejére
E-mail küldése
Balambeer
2012 febr 26, 05:38 PM
Regisztrált: 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
Shaped Charge: egyrészt azért érzem rázósnak a 30cm lőtávot, mert nem reális: sokkal messzebb el lehetett azokkal lőni, kérdés, hogy betalált-e. Másrészt meg így a gyalogság teljesen hatástalan járművek ellen, és így mindjárt érthető is, hogy az Inkvizitoros arcok miért kizárólag járművekkel nyomják. Őszintén szólva nem is értem így minek a gyalogság :)

SMG: 60cm-re is oda kell érni egyrészt, másrészt egy MG34-es önmagában 7-et lő hetes célszámra (+ Ambush ha van) és +1 damage. Nem érzem olyan durvának, de OK nyomjuk rendes szabályokkal egyelőre. Mondjuk nyilván más a játék meg a valóság: pl nincs az az isten hogy 30m-re az ellenségtől még mindig a tankon utazzon egy csapat. Sztem még Half-trackben se nagyon...
Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
Balambeer
2012 márc 04, 11:39 PM
Regisztrált: 2011 ápr 20, 12:09 PM
Üzenetek 458
Hoppá, a 120 mm mortar minimum lőtávja 100 cm. Csak off-table kell azt letenni...
Jóanyádat ne vágd pofán lapáttal!
Vissza az elejére
Csubissimus
2012 márc 05, 12:50 AM
Regisztrált: 2011 ápr 19, 09:09 PM
Lakhely: Szeged
Üzenetek 480
Vagy ha ragaszkodtok az asztalon megjelenített mortarokhoz, akkor meg lehet felezni a minimum ranget 50cm-re. Asszem írja valahol a szabálykönyv, de most nem találom.
"Fortuna audaces iuvat!"
Vissza az elejére
E-mail küldése
LordMerlin
2012 jún 13, 05:20 PM
Regisztrált tag #33
Regisztrált: 2012 máj 17, 05:13 PM
Üzenetek 65
Megvan az első kb. 2000 pontnyi OWW2 seregem, bár egyáltalán nem abból, amiből eredetileg szerettem volna.
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2012 jún 21, 11:26 PM

Üzenetek 705
Próbáltam listát írni 1000 pontra Light tank-kal, hogy tudja rendesen counterelni az armoured cart, viszont valahogy elkeveredtem a T-34-ig, és ott is van weapon support, úgyhogy elbizonytalanodtam a múltkori armoured car lövöldözésen. Feldobtam Inkvizítorra az okosoknak is a kérdést.

szerk: Úgy néz ki, hogy a Weapon Support a coax-ra és a secondary géppuskákra vonatkozik.
[ Módosítva 2012 jún 21, 09:54 PM ]
Vissza az elejére
E-mail küldése
LordMerlin
2012 jún 22, 01:54 PM
Regisztrált tag #33
Regisztrált: 2012 máj 17, 05:13 PM
Üzenetek 65
Akkor jól gondoltam, mert én is elbizonytalanodtam. Túl táp lenne, ha tényleg 8-at lőne, csak a szabályokban sincs sehol egyértelműen leírva. A 2 lövést viszont kicsit keveslem...
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2012 jún 22, 07:27 PM

Üzenetek 705
A 2 végülis korrekt. Ha úgy vesszük, hogy az automata puska 2-t lő, a géppisztoly pedig 3-t. Kb. az automata puskával volt egyező a tűzgyorsasága.
Vissza az elejére
E-mail küldése
LordMerlin
2012 jún 23, 03:35 AM
Regisztrált tag #33
Regisztrált: 2012 máj 17, 05:13 PM
Üzenetek 65
Azé az nem kicsit durva, hogy a Puma 50mm L60 lövege is 2-t lő körönként. Ezekbe meg nem ágyút, hanem gépágyút tettek, ha jól emlékszem.
Mindegy, ez van. Faragtam szabályokat a Panzer III-hoz, majd kipróbáljuk valami proxyval. Hozz T34-et :D
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2012 jún 23, 09:44 AM

Üzenetek 705
PzIII benne van az Afrika kiegben asszem, megnézem mindjárt.
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2012 jún 23, 09:50 AM

Üzenetek 705
1-5 Sdkfz 141 Panzer III Ausf G,H (Medium tank)

POINTS: 590 each (RP: 1)

Main weapon (turret): KwK38 50mm medium gun (L42) with coaxial Mg34 light machine-gun.

Secondary weapon (lower hull): Mg34 light machine-gun with support.

Crew: 4 men and 1 sergeant (leader), all armed with MP40 sub machine-guns.

Duties: Commander, machine-gunner/radio operator, gunner, assistant, driver.

Characteristics: Light armour, radio operator, weapon support.

Variants:
 -Ambush camouflage can be added for +30 points.
 -One tank per platoon can become an HQ adding a long-range radio and replacing the sergeant with a lieutenant for +30
points.
 -You can replace the light armour with soft skin for +70 points each (Ausf J).
 -You can replace the KwK38 50mm medium gun (L42) with a long barrelled KwK39 50mm medium gun (L60) for +50
points each (Sdkfz 141/1 Panzer III Ausf J).
 -You can replace the KwK38 50mm medium gun (L42) with a short barrelled KwK07 75mm medium gun (L24) and
replace the light armour with soft skin for + 120 points each (1942-1943, Sdkfz 141/2 Ausf N).
 -An Mg34 light machine-gun with anti-aircraft support can be added for +70 points. Secondary weapon (upper hatch).
Additional duty for commander: Anti-aircraft machine-gunner
[ Módosítva 2012 jún 23, 07:51 AM ]
Vissza az elejére
E-mail küldése
LordMerlin
2012 jún 26, 11:36 PM
Regisztrált tag #33
Regisztrált: 2012 máj 17, 05:13 PM
Üzenetek 65
A bejegyzést lementettem, és a kártyát módosítottam.

Haladok a fritzekkel (még ha lassan is):
Eddig elkészült 4 tiszt, 1 főtiszt, 23 Géppisztolyos, 3 puskás, 2 sebesült és 1 Fasut.

Sose festem ki a maradék bő 60 figurámat :(
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2012 jún 27, 12:59 AM

Üzenetek 705
Rá kell állni rajonként, napi 2-3, és gyorsan megvan. Nekem a teljes szovjet sereg volt 4 nap. Bár nálam ez nagyon hangulatfüggő, de jövő héten megyek Balatonra az asszonyhoz, úgyhogy lehet, hogy az Impetus seregem is elkészül.

szerk: Amúgy ha ilyen early war dolgokat akarsz használni (bár ezeket használták szinte végig, nem értem, hogy miért nincsenek benne az alap sereglistákban), akkor az Afrika a te kiegészítőd, bár az lehet, hogy 1.3, de engem nem zavar. Kár, hogy a szovjetekhez nincsenek ilyen early war cuccok (BT-7 FTW :D), illetve csak a fórumon kidolgozottak. Lehet, hogy építek egy BT-7-et, és ha téged nem zavar, hozom a fórumos szabályokkal (elvileg visszafejtették a hivatalos pontszámítást, és az alapján rakták össze)
[ Módosítva 2012 jún 26, 11:03 PM ]
Vissza az elejére
E-mail küldése
LordMerlin
2012 jún 27, 01:36 AM
Regisztrált tag #33
Regisztrált: 2012 máj 17, 05:13 PM
Üzenetek 65
Felőlem nyugodtan hozhatsz BT-7 tankokat, vagy early war cuccot, engem nem zavar.

És ne felejtsük el, hogy a Pz III az még 44-ben is igencsak elterjedt dolog volt pl. egy hátországi vagy kis fontosságú osztagnál. Elvégre Moszkva alatt még főleg a Pz. II. és Pz. III volt a német sereg gerince és nem a Pz. IV.

Lassan haladok: a 35-40 fokos szobámban kicsit gyorsan szárad az akril festék, úgyhogy kifestek 2 csizmát és ki kell mosnom az ecsetet :( De még így is kb. egy délután alatt ki lehet festeni 12 figurát (12-13 az ideális szám nálam, mert annyi fér a lakkozós dobozomra kényelmesen), amit másnap le lehet fújni lakkal (bár a citadel festékem ilyen hőmérsékleten 5 perc alatt fogható keménységűre szárad...
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2012 júl 16, 08:29 PM

Üzenetek 705
Hogy is volt a Red Alert 2-ben? Soviet Power Supply :D

Kattints ide, és nézd meg a(z) IMG_20120716_182346.jpg képet teljes méretben!

És hogy készül a Sztálin? Hát így:

LINK
[ Módosítva 2012 júl 16, 10:15 PM ]
Vissza az elejére
E-mail küldése
LordMerlin
2012 júl 17, 01:02 PM
Regisztrált tag #33
Regisztrált: 2012 máj 17, 05:13 PM
Üzenetek 65
Kósza, kóbor mellékkérdés: ezzel most mennyi pontod is van?

Hmmm, tényleg kellenek vadásztigrisek, mert ezt a szart más nem viszi :(
Vissza az elejére
E-mail küldése
DrCsernus
2012 júl 17, 01:18 PM

Üzenetek 705
7-8000 körül, bár nem a legoptimálisabb kombinációban, szerintem korrekten olyan 5-6000 pontot tudok felrakni.

szerk: Guards listával természetesen többet is, mert ott ugye pontlevonás van.
[ Módosítva 2012 júl 17, 11:21 AM ]
Vissza az elejére
E-mail küldése
Ugrás az oldalra -1-2 Következő

Ugrás:     Vissza az elejére

Minden védjegy ˆ a tulajdonosaiké, minden más tartalom ˆ e107 powered website.
e107 ˆ e107.org 2002/2003, terjesztve a GNU GPL licensz alapján.
fiblack3d theme by jalist ported from original theme by xtreme, 6ig.com, released with permission.
2024 május
Nincsenek események a hónapban.

HKSzeCsPSzoV
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Számláló
Ma: 0 (egyedi:0)
Összesen: 3378101 (egyedi:3360836)
Legtöbb: 6116 (egyedi:5933)
Oldal létrehozási idő: 0.1759 másodperc.