Főoldal  Linkek  Fórum  Tagok  Hír beküldése  Statisztikák  Oldaltérkép  Naptár  Rólunk  
 
 
Kezdőlap
Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ Regisztráció ]
[ Elfelejtett jelszó? ]

OWW 2: első szárnycsapások küldés e-mailben | nyomtatóbarát változat
Legutóbb a klubban végre megtörtént, amit már régóta vártunk: kipróbáltuk az OWW 2-t. A csata rövid leírását, és az első tapasztalatainkat itt prezentáljuk. Remélhetőleg hasznos lesz azok számára, akik szintén tervezik, hogy belevágnak ebbe a játékba.

A leírás elég terjedelmes lett, azt hiszem mi sem mutatja ennél jobban a játék összetettségét. Remélem ennek ellenére többekben lesz elég kitartás, hogy elolvassák. Sajnos a képek csak ízelítőnek vannak, mert egy pár elveszett útközben. Talán azért így is látni lehet majd valamit.

Az első csatát a Battlebook: Berlin könyvből játszottuk, erről azonban nem készítünk leírást, mivel gyorsan kiderült számunkra, hogy mivel jó ideje játszunk terepasztalos stratégiát, ez a scenario felesleges a számunkra. Ezzel együtt azoknak, akiknek teljesen új a terepasztal világa hasznos lehet ezzel kezdeni.

Az érdemibb összecsapás egy 750 pontos csetepaté volt két szovjet Rifle Platoon és egy német ejtőernyős szakasz között. A listákat úgy írtuk össze, hogy minél több dolgot ki tudjunk próbálni. A szovjetek hoztak Maxim szekciót, és kipróbálták az összevont rajokat is, míg a németek egy parancsnoki rajt és két ejtőernyős rajt hoztak, melyek közül az egyiket extra MG34-el és puskákkal, a másikat pedig MP40-esekkel szereltek fel. A küldetés egy folyó két átkelési pontjának elfoglalása volt. A csata első három körében az éjszakai harc szabályai voltak érvényben, valamint a folyón áthaladó lövések könnyű fedezéket biztosítottak a célpontnak.

Kattints ide, és nézd meg a(z) Kep_001.jpg képet teljes méretben!

Felállás

Kattints ide, és nézd meg a(z) Kep_002.jpg képet teljes méretben!

Balambér: A németek a jelentős számbeli hátrány miatt feladták a balszárnyat. A felállási zóna közepére került a tűztámogató raj, teljesen a jobb oldalra a manőverező raj, a kettő közé pedig a parancsnoki raj.

DrCsernus: Az én csapatösszeállításom elég egyszerű volt, igazából a tömeg erejére épült. A rendelkezésemre álló figurákból sikerült kiállítanom két teljes puskás szekciót (1 parancsnoki osztag és három puskás osztag), illetve egy Maxim közepes géppuskás osztagot.
Az egységenkénti felpakolás miatt ráértem ellenfelem felállásához igazítani az enyémet, így került a bal oldalra a Maxim szekció, szemben a német manőverező osztaggal, illetve itt kapott helyet egy összevont parancsnoki és puskás szekció is, illetve két puskás osztag. Jobb oldalon szabad volt a pálya, így ide került egy erdőben elbújva a másik parancsnoki osztag, valamint két összevont puskás raj, akik szinte végig lővonalon kívül helyezkedve indulhattak a híd elfoglalására. Egy puskás szekció helyet foglalt a felállási zónában lévő épületben is.

Első kör

Kattints ide, és nézd meg a(z) Kep_007.jpg képet teljes méretben!

Balambér: Németként, mivel hátrányban voltam, egyik körben sem akartam kezdeni, hogy minél kevesebb egységgel tudjon az ellenfél szabadon cselekedni a kör végén. Ellenfelem sem akart elsőnek jönni, de a lapjárás nekem kedvezett, így 3-3 lap kijátszása után a szovjet fél fogyott ki hamarabb a 6-os prioritású szükségtelen lapokból.
Az első kör csak manőverezést eredményezett. A német lövős raj elhelyezkedett az erdőben, a manőverező raj pedig előrenyomult a gázló felé. A szovjetek az egyesített rajokkal megindultak az átkelőhelyekhez, de csak lassú mozgással, nehogy észrevegyék őket. Talán ez túlzott óvatosság volt, tekintve az éjszakai awareness-t. A többiek eközben igyekeztek nyugton maradni, de két raj kénytelen volt elsütni fegyvereit mivel nem volt más parancskártya a szovjet játékos kezében.

DrCsernus: Mivel még nem igazán ismerem a szabályokat, arra próbáltam játszani, hogy amíg csak lehet, rejtve maradok, így a jó helyzetben lévő (Maxim), illetve nem nagy harcértékű (magányos parancsnoki szekció) rajokat hagytam a helyükön pihenni, míg a többiekkel elindultam, hogy jobb pozíciót vegyek fel. Lassú mozgás parancsot kaptak azok az egységek, akikre ellenfelemnek volt rálátása, akik pedig el tudtak bújni egy erdő mögött, megkapták a maradék roham parancsokat, így hiába lettek a lövés miatt észlelhetőek, mivel az erdő miatt nem látszódtak. Egy raj viszont csak úgy tudott manőverezni, hogy látható maradt, de ez még vállalható volt.

Második kör

Kattints ide, és nézd meg a(z) Kep_017.jpg képet teljes méretben!

Balambér: A szovjet fél ezúttal kezdeni akart, így nem volt szükség annyi kártya kijátszására, mint előző körben. A szovjetek azzal kezdték a kört, hogy az előző körben lövöldöző rajt biztonságba helyezték az erdő mögé. Mivel a német kézben nem volt mozgásparancs, a manőver raj nem tudott előrébb haladni. Úgy gondoltam, hogy egy felesleges, rossz prioritású lapot játszom ki nekik, hogy szabaduljak a laptól. Ennek eredményeképp ők is elsütötték a fegyvereiket, de még nagyrészt az erdő takarásában. A szovjetek következő lépése a másik egyesített raj hídhoz való előrehozatala volt. A németek kezében volt sok Ambush parancs, így minkét maradék raj nyugton tudott maradni, míg a szovjet Maxim szekció rálőtt a német parancsnoki rajra egy Suppression Fire-el eredménytelenül. A szovjetek mozgáskártyák hiányában ismét lövöldözni kényszerültek, és ha már így alakult, a gázló felé igyekvő csapat előrejött és megsorozta a német manőver csapatot. Ennek egy német látta kárát.

DrCsernus: Az előző körben nyílt terepen hagyott, így látható és észlelhető szakaszom biztonsága érdekében kénytelen voltam egy alacsony prioritású lappal magamhoz ragadni a kezdeményezést, hogy őket biztonságba helyezzem. Ellenfelem géppisztolyos osztaga az erdő mögött elkezdett lövöldözni, de többségükben takarásban voltak, így erre érdemben nem tudtam reagálni, illetve akkor még inkább a kivárásra játszottam, hogy amikor már szabadon tudok cselekedni, addigra halasszam a fontosabb akciókat. Időhúzásként a jobb oldali egyesített osztagommal megindultam a híd felé, mivel ezt teljes biztonságban meg tudtam tenni. Mivel a németek minden osztagukat leaktiválták, szabad volt a vásár, ezért a Maxim-osztag megsorozta a német parancsnoki rajt, akik egy házban rejtőztek. Mivel a játék elején elég kevés mozgás kártyához jutottam, újra rohamoznom kellett. Úgy voltam vele, hogy ha már úgyis felfedem egy rajom helyzetét, legalább megpróbálok veszteséget okozni vele, ezért az összevont parancsnoki-puskás szekcióval kimerészkedtem az erdő szélére, és megsoroztam a német manőverező osztag látható modelljeit, megölve közülük egyet.

Harmadik kör

Kattints ide, és nézd meg a(z) Kep_022.jpg képet teljes méretben!

Balambér: Ismét nem akart kezdeni egyik fél sem, de 2-2 lap kijátszását követően a német fél volt kénytelen lépni. Egy Move1 paranccsal a manőver elem behúzódott az erdő takarásába, kihasználva, hogy még ebben a körben éjszakai harc folyik. A szovjetek a hídhoz való igyekvéssel kezdték ezt a kört. Ekkor úgy gondoltam, hogy meglátom mi lesz, kijátszok egy Fire4-et a parancsnoki rajnak, és rálövök a gázlónál levő szovjet csapatra. Erre az ellenfél egy Move3-al reagált, és nem mozdult, aminek következtében a németek nem tudtak leadni lövéseket, hiszen a célpont Stationary lett ami miatt már nem volt érvényes célpont (persze lőttek ők, csak épp a semmibe). Ezt követően ismét a szovjet fél jött, és az imént láthatóvá vált parancsnoki rajt kínálta meg a Maxim szekció. Egy igen remek sorozatnak köszönhetően a leadott 11 lövés négy halottat és egy Pinned-et eredményezett, mire a célpont bepánikolt. A német fél az utolsó rajával mindenképp lövésre kényszerült a kedvezőtlen lapjárás miatt, ezért egy Suppression Fire paranccsal meglőtte a gázlónál bujkáló szovjeteket. Az ő lövésük szerencsétlenebbre sikerült, mint a szovjeteké: a 23 leadott lövésből 2 KIA-t és 2 Pinned-et sikerült kihozni. De a java csak most jött: mivel láthatóvá váltak, lényegében minden ruszki egység tüzet nyitott rájuk. Gyakorlatilag a két MG34-esre fogyatkozott a létszám, de a raj nem tört meg.

DrCsernus: Mivel ellenfelem kezdett, ráadásul egy 1 prioritású paranccsal, amivel elrejtette az eddigi egyetlen könnyebb célpontot, ismét kivárása kellett játszanom, ezért a hídfoglaló csapat újra nekilendült, hogy elfoglalja a hidat. A német parancsnoki osztag meg szerette volna sorozni a gázlóhoz igyekvő csapatomat, akik az előző kör lövése miatt könnyen észrevehetőek voltak. Szerencsére volt a kezemben alacsonyabb prioritású mozgás parancs, amivel el tudtam rejteni ezt az osztagot, viszont ennek az volt az ára, hogy a nyílt mezőn maradtak. Mivel a következő körben hajnalodott, tehát messzebbről lehetett észlelni a csapatokat, úgy döntöttem, hogy a Maxim-szekcióval megpróbálok minél több kárt okozni a parancsnoki osztagnak, ami sikerült is, 4 katonát megölve, ráadásul pánikba is estek, ami legalább egy körre kivonta őket a csatából. Az utolsó német raj rálőtt az előbb elbújó osztagomra, ami 2 halottat eredményezett (szerencsére ez egy összevont osztag volt, ezért RP értékük 3, így nem kellett morál-tesztet dobni). Maradék erőim tüzét a most felbukkanó és amúgy is legveszélyesebb osztagra tudtam koncentrálni, ami elég csúnya pusztítást eredményezett, de a legveszélyesebb, a két géppuska megmaradt, ráadásul harcra készen.

Negyedik kör

Kattints ide, és nézd meg a(z) Kep_030.jpg képet teljes méretben!

Balambér: Mivel a szovjetek kezdeni akartak, nem volt komoly küzdelem a prioritásért. Az egyik szovjet raj, ami az előző kör végén kimozgott nyílt terepre lövöldözni most behúzódott az erdőbe. Szerintem itt Csernus megfeledkezett arról, hogy ezzel nem jut plusz fedezékhez, hiszen a folyón átlövés alapból könnyű fedezéket jelent. A német fél egy Ambush paranccsal tüzet nyitott a másik brigádra. Most kulturáltabb eredmény született: 8 KIA és 1 Pinned. A szovjetek a túloldali házból viszonozták a tüzet, aminek eredményeképp még egy fővel soványodott a csapat. Ekkor a manőver elem is bedobta magát, előrelendültek egy Assault1 paranccsal, és össztüzet zúdítottak MP40-eseikből a szovjetekre. 31 lövésből 1 KIA-t sikerült kihozni. A viszonzott tűzben 3 katona esett ki a manőver rajból, míg a másik csapat maradéka fel lett számolva.

DrCsernus: Operation: Squad-hoz szokott gondolkodásommal az erdőbe vittem egy rajomat, ami valóban teljesen felesleges volt, de hát ezért tanulójáték. Egy osztagom szinte teljesen veszteséglistára került, és a bosszú is elég haloványra sikerült az egy okozott veszteséggel. A német géppisztolyosok rohamra indultak egy osztagom ellen, de a sok negatív módosító miatt csak egy katonám esett el. Ők már szerencsésebb helyzetben voltak, ugyanis jelentősebb mínuszok nélkül sikerült viszonozniuk a tüzet. Végül itt fejeztük be a játékot.

Tapasztalatok

Balambér: Érdekes játék, nagyon szórakoztató. Nem éreztem annyira a több egységből adódó hátrányt, mint hittem. Mondjuk szerintem Csernus túl óvatos volt, talán nem számolt azzal, hogy éjszakai harc miatt gyakorlatilag rohanhatna is a hídhoz. Lehet, hogy ha hamarabb az arcomba ér akkor nagyobb a nyomás is. Viszont ha láthatóvá válik (nappali küldetés), akkor szerintem tönkre lövöm. OK, a kockák ma inkább vele voltak, de akkor is. Ami kicsit nagyobb csalódást okozott, az az SMG-k és Assault Rifle-ök teljes hatástalansága. Amikor az MP40-esekkel felszerelt rajjal meglőttem a ruszkikat, akkor nem pechem volt, hanem egyszerűen semmit sem érnek ezek a fegyverek. A lehetetlenül rövid lőtávjuk miatt élből -2 (Extreme range), az Assault miatt meg még -1 a lövésre (ami nélkül meg lőtávba kerülni képtelenség), így a találati célszám 10+, amire jön a -1 az effekthez. Kíváncsi vagyok a veterán OWW-sek véleményére: ér valamit az SMG? Van értelme manőverezni? Mert nekem úgy tűnik, hogy minél több figura kell legyen, amiben meg minél több MG34, aztán köpni az ólmot mint az őrült. Mivel én veszem le a saját veszteségeimet, gyakorlatilag csak hús kell az MG mögé. Járművek megváltoztatják ezt?

DrCsernus: Nekem nagyon tetszik a játék, bár kicsit nehéz megszokni a kártyákat. Többször is előfordult, hogy bejelentettem, hogy mit szeretnék csinálni, és csak utána jutott eszembe, hogy ehhez nem ártana megnézni a lapjaimat is. Szerintem pár játék alatt megszokható. A kezdeti bénázások ellenére egy pörgős, gyors játék. Az SMG-kérdést én is érdekesnek tartom, bár ez nálam nyilván nem igazán jött elő, de mivel a következő játékon ki szeretném próbálni a gárdaegységeket, ahol ugye nagy részük géppisztolyos, engem is érdekelnek a tippek hozzájuk.
Írta: Balambeer - 2012 február 13 - 20:19:33 | Hozzászólások: 0

Minden védjegy ˆ a tulajdonosaiké, minden más tartalom ˆ e107 powered website.
e107 ˆ e107.org 2002/2003, terjesztve a GNU GPL licensz alapján.
fiblack3d theme by jalist ported from original theme by xtreme, 6ig.com, released with permission.
2024 május
Nincsenek események a hónapban.

HKSzeCsPSzoV
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Számláló
Ma: 0 (egyedi:0)
Összesen: 3500067 (egyedi:3481093)
Legtöbb: 7797 (egyedi:7677)
Oldal létrehozási idő: 0.1143 másodperc.