Főoldal  Linkek  Fórum  Tagok  Hír beküldése  Statisztikák  Oldaltérkép  Naptár  Rólunk  
 
 
Kezdőlap
Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ Regisztráció ]
[ Elfelejtett jelszó? ]

2nd ed Necrons! küldés e-mailben | nyomtatóbarát változat

Kattints ide, és nézd meg a(z) szar_026.jpg képet teljes méretben!




Több mint 60 millió év alvás után a gépek felébrednek álmukból. Lassan előmásznak a kriptáikból, hangtalanul menetelnek, elpusztítva mindent ami az utukba áll. Céljuk, hogy visszaszerezzenek mindent, ami valaha az övék volt. De először csak kicsiben kezdenek: a kar nélküli Necron Lord a pálya közepén levő kék dobozkából szeretné a végtagjait összeszedni...

[ Teljes hír ... ]
Írta: Balambeer - 2011 november 27 - 12:29:06 | Hozzászólások: 13

Hozzászólások ...
JuronValor | nov 28, 02:45

Hozzászólás: 17

Regisztrált: máj 31, 14:41

Érdekes lehetett, olvastam a nekronok cuccait.

Pedig fluffos az SM sereg, ha beleolvasol a regényekbe, látni fogod hogy így megy ez. A power armor nem tank páncél (az a terminátoroké).

Használni kell a fedezéket, stb (már ha volt, a képek alapján úgy látom nem nagyon).
Marinok 2x lőnek 24"-re bolt fegyverrel ha nem mozognak, stb.
A scout csapatnak lopakodni kellett volna a célterületre, hogy ne lehesen lőni rájuk, de odaérve ugyanúgy foglalnak.
Hát igen, fel kell szerelni az assault squadot is némi power fegyverrel, plasma pisztollya.
Devastator squad is használható (itt nincs különbség - gyakorlatilag tactical squad több nehéz fegyver opcióval - nem "szorít ki helyet" semmi jótól).
Ja, és úgy tudom a krak gránát is dobható S 6 AP -3 target only. Szóródhat, de nincs rádiusza - talpat kell érjen. (csak a melta nem, mert az bomba - close combat only).

Mondom, az edig megszokott dolgok itt az akadály.

Van valami jetbike a nekronoknak 2nd ed-ben. Annak be lehet tenni a destroyer modellt.


Balambeer | nov 28, 13:52
Hozzászólás: 18


Na ja, mondjuk a regények is érdekesek... Sztem ezt az SM fluffot nem tudják konzekvensen csinálni.
Arra gondolok, hogy elvileg 1000 fős egy rendház, egy-egy SM-et kurva sok ideig képeznek ki, a páncéljaik ritkaságok (szinte relikvia egy sima power armor is), elvileg egy sima SM is kibaszottul kemény, strapabíró elit harcos, ehhez képest -és itt a regényekre is gondolok- tonnaszám hullanak a csatákban.
Gyakorlatilag a leírt pusztulási rátával egy tűzharcban harcképtelenné válna egy teljes rendház, arról nem is beszélve, hogy általában csak egy-egy századot vetnek be harcban (maximum).
Szóval kicsit ellentmondásos a dolog :)

Azzal együtt valóban hozzá kell szokni hogy nem kellenek nehéz fegyverek ahhoz, hogy szart se érjen a páncéljuk. Ez ugyanakkor kicsit fura, mert kemény pontokat fizet az ember a 3+ mentőért, amit aztán egy sima guardian 5+ra módosít, ami valljuk meg, olyan, mintha nem is lenne mentőd.

Másrészt most nézem a járműveket: ez a csapatszállító csak arra jó hogy belepusztuljon az osztag! Mármint mi a faszom az, hogy az effekt mindent megöl a fedélzeten? :) Ki az a barom, aki belepakol egy alapjáraton 300 pontos squadot egy ilyen csapatszállítóba??? :)
Egy lövés -> 500 pont leugrik az asztalról... WTF!?

DrCsernus | nov 28, 13:59

Hozzászólás: 11


Berzákkal megtörtént a csapatszállítós móka :D

JuronValor | nov 28, 21:31

Hozzászólás: 17

Regisztrált: máj 31, 14:41

De ha megnézed, az SM rhino test páncélja 20(!). Viszonyításkép a land raider legmagasabb páncélja 22...
Az hogy 4 reaper meg egy reaper exarch rommá lőtte (5x páncéltörő rakétával) nem meglepő hanem kötelező. Ez nem a rhino hibája.

Ezen kívül nézd meg a haladási sebességét... egyből ott tud lenni az ellenség arcába...
Kiszálni meg bármikor ki lehet, de 10" mozgás felett a többlet sebességtől függő sebzést kapnak a kiugrálók. Azt hiszem minden +1" sebesség +1 erejü sebzés.
Vagyis pl rhino tép 13"-at, SM power armorban kiugrál, kapnak 1 automatikus találatot fejenként 3 erővel (10" + 3" mozgás), amit vígan leráznak (páncélmentő is jár), és még mozoghatnak normál 4" távot. Ha ezen belül van támadható modell, betámadhatják a 4"-ből, vagy simán lőhetnek is a mozgás után/nélkül.
Szóval effektív akár 13"+4" lehet a "roham távja egy csapatnak e módon (banshee falconból valaki?).
Berzerkerek és hasonlók különösen veszélyesek így. Ha a múltkor azok beérnek, le is írtották volna az eldákat.

A taktikai elemek be vannak építve a valamelyest a pontszámokba.
SM ne álljon ki a sík terepre, hanem használja ki a sokkal jobb BS értékét, pl hogy fedezékes tűzpárbajt alakít ki, ahol sokkal jobban találnak mint a legtöbb ellenfél.

2nd ed másik fontos és elengdhetetlen része a TEREP, TEREP,TEREP.
Pl a képen látom megint kipakoltatok mindent körbe az asztal széle felé, középtájon - ahol a játék igazábol folyik - sík az egész.
Ahoz hogy taktikásan játszhass, olyan terep elrendezés kell, ahol van erre lehetőség.
Egy kicsit Cities of Death-re kell gonolni alapelvben, csak nem annyira kisarkítva (most nem a épületeken van a hangsúly, ugyanezt meg lehet csinálni dzsungelszerű, fás cuccokkal is, vagy démonbolygó, akármi értitek).
Lehet rakok majd fel képet.

Balambeer | nov 28, 22:30
Hozzászólás: 18


Az összes csapat Heavy Cover-ben állt, nyilvánvaló hogy fedezéken kívül álló modell gyakorlatilag halott, akármilyen páncélja van.
Eddig nem nagyon találkoztam olyan ellenféllel, aki ne lőne (legalább) olyan jól, mint az SM.
Másrészt az, hogy egy dedikált lövő egység süti meg a csapatszállítót és minden benne ülőt nem változtat azon a tényen, hogy nem kifizetődő használni. Ha van az ellenfélnél lövős egység, akkor nagy baj van, ha nincs, akkor meg nem kell csapatszállító. Ezen módosíthat még esetleg az a tény, ha lehet valamelyest növelni az ellenállóságát (most nem tudom megnézni), mint Xtra Armor, Smoke. De alapvetően annak nem felel amire való -azaz hogy legalább részlegesen megvédje a csapatot amikor nyílt terepen kellene áthaladni.
Szerintem.

JuronValor | nov 28, 22:54

Hozzászólás: 17

Regisztrált: máj 31, 14:41

A fenti poszt kiemelései csak lényeg kiemelések, senki ne gondoljon semmi negatívra. Így írva kicsit hülyén jön le.

Itt vannak a képek a legutóbbi játékomról Csubival, miután reklamáltam a rossz terep elrendezés miatt, így pakoltam fel:

http://i545.photobucket.com/albums/hh362/JuronValor/Terep01-1.jpg
http://i545.photobucket.com/albums/hh362/JuronValor/Terep02.jpg
http://i545.photobucket.com/albums/hh362/JuronValor/Terep03.jpg
http://i545.photobucket.com/albums/hh362/JuronValor/Terep04.jpg

Számomra is meglepő módon a terep nagy része szerepet játszott a játék folyamán, pedig nem mászkált össze vissza túl sok modell - monjuk főleg az enyémek :)
5 objektíva volt a terepek közül (1 fő, 3 mellék, 1 artifact search).

Itt az volt számomra a lecke, hogy milyen fontos hogy legyen bizonyos számú/fajtájú egységed, illetve a kiegyensúlyozott sereg összeállítás sokat számít (kell némi ez, némi az).
Ja, meg ha a "kihúzott" küldetés gyakorlatilag lehetetlen a seregednek, ne pazarold az időt, húzzál újat.

Csubissimus | nov 28, 22:59
Hozzászólás: 7


Mondjuk azt már Balambérnak is említettem szombaton, de szerintem sokkal több értelme lenne, ha Malifauxhoz hasonlóan terep, küldetés és ellenfél ismeretében kéne listát írni.

Legtöbb probléma szerintem a rossz párosítások miatt van, ami viszont így, előre megírt, "random" listákkal szerintem megoldhatatlan.
Pl. Balambér tudja hogy necronok ellen kell mennie, hoz több nehézfegyvert, esetleg olyan közelharci fegyós assault marineokat, akiknek esélye is van ellenük, vagy termiket.

Szal szerintem egy Malifaux szerű küldigeneráló kéne, azzal sokkal érdekesebb lenne a játék.

JuronValor | nov 28, 23:11

Hozzászólás: 17

Regisztrált: máj 31, 14:41

Ha tudod azn ellenfelet, mindenképp optimálisabb.
A szerkesztett küldetés kártyáknál nem vagyok biztos benne hogy hivatalosak (vagy mi nem).
Malifux cuccot nem ismerem.

"De alapvetően annak nem felel amire való -azaz hogy legalább részlegesen megvédje a csapatot amikor nyílt terepen kellene áthaladni."

Nem tudok erről többet, használni kell és meglátjuk. A datafaxot olvasva, azok a brutális effektek valóban több mint ijesztőek. Gyakorlatban eddig 1 példát láttunk, nekem feltett szándékom kicsiny jármű parkom maximálisan tolni be a játékba ha majd tudok menni. (Tech marine nélkül mert az nincs, vagy kinevezem annak a deva őrmestert, úgyis elég technós).

Ja, a rhinoból lehet ám lőni szépen! Alap szabály azt mondja hogy a ki/beszálló ajtókon mértüktől függően, józan ésszel kell eldönteni hányan. Erre azt írták példának a rhino oldalsó ajtaján 2 személy tud kifelé lőni (gondolom bolterrel).
Milyen már!! :D "Turbó speed" után befarol a rhino, marinok lerugják a hátsó széles ajtót, és vagy négyen kenik a rapid fire büntetőt! :D
Állónak számítanak, szóval akár 2 heavy bolteres is lehet az, vagy akármi...

Csubissimus | nov 28, 23:26
Hozzászólás: 7


Terep + küldi generálásnál kb. olyasmire gondoltam hogy:
Dobunk, mittomén d10-el, 1-re hegyvidék, 2-re erdő, 3-ra romok, 4-re mocsár stb.

Miután ez megvan, minden tereptípushoz van egy terepcsomag, pl. erdő esetén erdők, bokrok, tavak, kisebb dombok stb. 2 játékos meghatároz egy adagot, amennyit a pályára szeretne tenni, pl. 2 és 6 között vagy akármi, aztán szépen felpakolják. Ennek is lehet szabályokat adni, pl. milyen messze lehessenek egymástól, pálya szélétől közepétől stb.

Aztán lehetne dobni egy random terep táblán is, ez típustól függő lenne. Pl. erdő lehetne mittomén 1-re ködös (-1 BS mindenkinek), 2-re lángol (aki konkrétan erdőfoltban tartózkodik körönként kap egy s4 hitet), 3-ra van a pálya közepén egy bunker stb.

Ha ez megvan lehetne küldetést dobni. 1-re mondjuk enemy HQ megsemmisítése a cél, 2-re minden negyedbe vigyél egy egységet stb. Ez különböző lenne a két félnek.

Aztán lehetne alküldiket választani mint Malifauxban, ennek lehetne egy listája. Ezek ilyen kisebb dolgot, pl. robbants fel valamit ellenfél térfelén, öld meg a legértékesebb figuráját stb.

A lényeg, hogy a főküldi 4, a mellék csak 2-t érne. Sőt, itt is bele lehetne vinni a M-ból, hogy ha nem bejelentett a mellék küldid, akkor 1 pontot, ha bejelentett akkor 2-t ér.

Ha mindez megvan, kész a terep, megvannak a küldetések, bejelenteni valók bejelentve stb. akkor kéne csak listát írni, majd mehetne a játék.

Vélemények?

Balambeer | nov 28, 23:26
Hozzászólás: 18


Jaja, nekem is kell techmarine.
Amúgy azt az egyet nem látom még, hogy mennyire erősek jármű ellen a fegyverek? Meg egyáltalán mennyire ellenállóak a járművek?
Lehet hogy ez ilyen mindent vagy semmit dolog: vagy karcolás nélkül célba ér, vagy mindenki beledöglik. Mindenesetre ilyen drága osztagokkal ez rizikósnak tűnik...

Csubissimus | nov 28, 23:47
Hozzászólás: 7


Járművekből nekem leginkább jetbikeokkal volt tapasztalatom, azok elég gyérek, 12-es páncéllal kb. csak a kézifegyverek ellen védettek, de azok ellen sem igazán, mert kb. feles, harmados eséllyel a guardian/egyéb sofőr kap találatot, az meg annyira nem ellenálló.

Nagyobb járművek meg ált. elég magas páncél értékekkel rendelkeznek, pl. rinó 20, ezellen egy lascannon 3d6+9-et (átlagos dobásokkal átüti), egy rakétavető D6+d10+8-at (van esélye, de kevesebb). Ezt árnyalja az is, hogy ha jármű 10 (vagy 12?) "-nél többet megy, akkor már -1-el lövik.

JuronValor | nov 29, 00:37

Hozzászólás: 17

Regisztrált: máj 31, 14:41

Érdekes ötletek, nekem így elsőre tetszik. Különösen az "intraktív terep" része.

Mindent -1 BS-el lőnek ami 10"-nél többel mozog (pl futó tyranidákat is).
Ami 20"-nál többel az -2 BS.

Ha egy jármű fast speed-el megy, a lövései -1 BS pontosságúak.

Minimum land raider méretű célpontok ellen +1 BS mindenkinek.

Javaslom ennek a hírnek a posztjait átrakni (vagy oda is) a 40k 2nd ed topikba!

Balambeer | nov 29, 09:53
Hozzászólás: 18


Az ötletek jók! Azzal együtt én attól félek, hogy ez esetben 6 évig tart míg lejátszunk egy meccset (eleve sok idő mire elkezdjük). De az ötlet nagyon jó.


Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy ˆ a tulajdonosaiké, minden más tartalom ˆ e107 powered website.
e107 ˆ e107.org 2002/2003, terjesztve a GNU GPL licensz alapján.
fiblack3d theme by jalist ported from original theme by xtreme, 6ig.com, released with permission.
2024 május
Nincsenek események a hónapban.

HKSzeCsPSzoV
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Számláló
Ma: 0 (egyedi:0)
Összesen: 136282 (egyedi:135820)
Legtöbb: 671 (egyedi:660)
Oldal létrehozási idő: 0.1821 másodperc.